Tuesday 29 July 2008

K e b a s



Kebas. Numb.


Tidak rasa apa-apa. None. Zero.


Aku pasti semua dah tahu.


[ tiada penjelasan super-panjang. ]


--------------------------------------------

Winter.


Ada satu word aku sangat ingin describe.


[ Describe kondisi tangan aku dalam sarung tangan winter. ]


Aku tengok suhu yang mencapai zero degree pada ramalan cuaca Yahoo bermesej.


*kebas*


*tangan aku kebas*


-----------------------------------------------


Malaysia.


Hari tu. Saat mungkin 7 hari yang lampau. Aku masih berpijak di bumi itu.


Saat isu kenaikan minyak semakin kelam. Kelam saat ada protes 6hb Julai hari tu.


[ Oh, maaf. Saat itu aku sedang makan nasi minyak kenduri kahwin di kampung aku. ]


Bijak. Aku boleh kata bijak. Orang sudah kurang bicara kenaikan minyak. Orang lebih suka liwat daripada minyak. Mungkin.


Tapi, liwat?


Ok, itu bunyi seperti idea lama.


[ Describe kondisi orang ramai seperti kondisi tangan aku saat winter.]



*kebas*



Tidak rasa apa-apa. None. Zero.



6 comments:

Anonymous said...

yes! aku letak komen lg awal dr bz..

yes! kerja aku maseh belom siap lg..

yes! isu2 lame la yg org suke bgkitkan..sengal bkan?

NeemoNeemo™ said...

Dah tengok pengakuan mangsa liwat dalam Tiub Anda?

Pasti menceriakan hari-hari sejuk anda.

Anonymous said...

katun sering menjadi mangsa liwat di uia tp die rilek je.apahal matley lg awal

bluecrystaldude said...

Liwat lagi bes ape dari minyak.. minyak kene bayar, liwat tak payah..

deynarashid said...

eh, ko balik oz dah. ooo kejap nye cuti.

katunX said...

matley : iye, badan aku sengal-sengal...
ada kenal mana-mana tukang urut kat Aussie?

neem cik suicide tamannya : masih, belum, sayangnya...hari ku sudah tidak ceria...

bz : mangsa liwat? ke lawat? dulu selalu gak aku melawat tempat-tempat bersejarah..

bluecrystaldude : liwat dibayar dengan maruah..

*gelak kecil*

sofea rush : memang sekejap cuti ni, kenapa tah?