Saturday 6 December 2008

i n t e r m i s s i o n (maaf, aku cuba cari masa lagi lapang untuk tulis lagi panjang)




Aku sangat pasti satu pepatah.


Tiba-tiba aku terdetik sejak beberapa minit yang lalu. Yang berkait dengan peristiwa beberapa puluhan minit sebelum itu pula.


" Tempat jatuh lagikan dikenang, inikan pula kampung halaman "


Pepatah mudah, kalau dah jatuh,..... sakit. Jadi pasti orang ingat, jatuh tangga. Jatuh bukit. Ataupun mungkin cuma jatuh hati. Tidak kisah juga apa jenis jatuh. Jatuh tersungkur, jatuh terlentang, jatuh terduduk.

Aku pasti relevan sangat pepatah ini.


Saat aku terkenang kampung halaman.


Dalam beberapa hari yang lepas. Saat aku masih berada di Brisbane.


Dan aku pasti terkenang akan Gold Coast.


Saat aku terjatuh.


Selipar putus. Tangan luka.


Oh, Gold Coast.


*sakit*




*adeh!*



2 comments:

Anonymous said...

tempat jatuh?bukan tempat jauh ke?saya putar halim

katunX said...

aaaaaa....(mengikut tempo)