Sunday 25 July 2010

- g a r u ? -

Garu.


Garu-garu lagi, kadang-kadang yang gatal harus digaru. Kalau pun cuma sekejap, kenikmatan itu yang kamu ingin rasa. Walaupun mungkin gatal akan berulang. Aku sendiri suka menggaru yang gatal. Gigitan nyamuk. Kepala kelumumur. Kalau ada kelumumur. Susah benar hendak menaip kelumumur.


Kita cuma inginkan kelegaan daripada nikmat menggaru tersebut. Kalau pun cuma sekejap, kenikmatan itu yang kamu ingin rasa. Iye, aku sudah ulang ayat ini pula.


Tapi, mungkin sudah lahiriah. Atau batiniah. Iye, batiniah. Maaf bukan lahiriah.


Mungkin sudah batiniah kita, manusia, homosapien, cucu-cicit Adam sukakan benda yang nikmat walaupun sekejap. Sukakan wang, walaupun akan habis. Sukakan pangkat, walaupun akan terlucut bila-bila. Iye, pangkat yang terlucut. Bukan pakaian. Aku doakan, bukan pakaian.
Sukakan fesyen, walaupun akan outdated.


Garu.


Garu-garu lagi. Kalau boleh. Garu jangan lama-lama. Kalau yang berbekas gigitan nyamuk. Digaru keras-keras, boleh melecet dan terkupas kulit jadinya. Digaru laju-laju boleh keluar api. Iye, tidak mungkin. Tetapi boleh jadi merah dan meruam. Digaru-garu kepala. Boleh gugur rambut-rambut dibuatnya. Kerana nikmat sangat, sekarang sudah melarat.


Jadi, kalau sedang kamu menggaru, harta, fesyen, pangkat, nama dalam dunia ini. Jangan terlampau asyik. Nanti bimbang pula melecet di hati. Bimbang pula merah meruam nafsu kamu.



Berhenti. Berhenti menggaru dunia. Kalau sudah sampai melecet iman kamu.



*wink*



Tapi kalau kamu ingin menggaru belakang. Belakang saya sedang gatal.



Terima kasih. Jangan sampai melecet ya.






Terima kasih lagi.

4 comments:

FarhanaMohammedIsa said...

mula2 xgatal, bile baca terus gatal satu badan nk menggaru..adehhh..

scraggyatt@yahoo.com said...

ahahhahahha!!lama nya yat xvisit ur blog..u're still d same..funny cool guy~hahahha!!

katunX said...

farhana : er, tak perlu garu, sila mandi dahulu ye...

scraggyatt : eh, sudah lama tidak kedengaran, sibuk ya?

scraggyatt said...

ha'ah.. dh final sem la bhai.. emosi sgt x tkawal, salu histeria & meroyan.. sgt respect bro katunx,jily, pa lg ae..6 point..almk!!lupa!!tp koang mmg cambest in ur stdy!!tabik spring!!